top of page
ACCADEMIA DELLA MUSICA.jpg

 ACADEMIA     DE MUZICA

Academia de muzică s-a născut din nevoia de a identifica cultura ca element fundamental al vieții fiecăruia. Fiecare persoană are nevoie să mănânce și să doarmă pentru că sunt activități fiziologice. Prin Academia de Muzică, cultura devine un element fiziologic. Academia de Muzică își propune să transforme cultura într-un element de uz public, ea devine „cotidianul”, care contribuie la formarea unui corp sănătos. Men sana in corpore sano.

 maestro ida decenvirale

De mulți ani lucrează la pregătirea vocală a actorilor de televiziune și teatru și a cântăreților de operă, pop și muzical. Elevii săi au participat la diferite spectacole naționale, printre care „Prieteni” de Maria De Filippi, „Julieta și Romeo” de Riccardo Cocciante, „Îți las o melodie” de Antonella Clerici și „Io Canto” de Roberto Cenci. Antrenor vocal al lui Moise, Enzo Iacchetti, Simona Samarelli. A participat și a colaborat la concerte internaționale din Los Angeles și cu Maestrul Vessicchio. Colaborează cu „OFFICINE MUSICALI” din Lecce: academie muzicală în regia lui Danilo Tasco, toboșarul lui Negramaro. SUBIECTE GENERALE CURSULUI: Teatro Canzone, Chanson Francaise, Kurt Weill, Opereta, Pop MAI MULTE INFORMAȚII SUBIECTE CURSULUI - Tehnicile rusești de respirație ale prof. Ekaterina Koltcheva: simple, ușoare și sigure. - Emisia de sunet. Cum să exploatezi camera de rezonanță a „corpului uman” și nu forța sau „efortul”, pentru a infuza vocea cu putere. - Formularea tradiției de bel canto italian, tradiția. - Cum să-și „împodobească” culoarea și timbrul vocal, fără a pune presiune dăunătoare asupra „gâtului” - Articularea ușoară și clară a fiecărui sunet. - Studiul „Total Body” pentru utilizarea avantajelor aduse de folosirea constantă a muşchilor abdominali.

- Se procedează apoi la aplicarea acestei lucrări tehnice la repertoriul liric, concentrându-ne tot pe recitativ și nuanțele cântului recitar și muzicii de cameră, cu marele maestru Franco Mezzena și profesor de muzică de cameră. - A fi capabil să creeze un echilibru între „urechea interioară” și „urechea exterioară”. - Percepe diferența dintre sunetele „frumoase” și „urâte”, apoi creează o memorie istorico-muzicală care să creeze un „gust” personal care să-l ajute pe cântăreț și actor să recunoască frumusețea unei producții vocale corecte. - Public speaking, tehnica diafragmatică „dotată” cu dicție perfectă care ne permite să vorbim în public, folosind variații timbrale adecvate contextului și temelor abordate. - Implementare între „intenție și voce”, cum să ne transmitem gândurile printr-un ton adecvat al vocii sau cum să înțelegem sau să descoperim adevăratele intenții ale celui care ne vorbește. - Studiu aprofundat al pitch-ului perfect în situația potrivită, în special pentru manageri și profesioniști. CURRICULUM VITAE IDA DECENVIRAL Autoare a cărții „I Segreti della Voce” din 2011, și-a început cariera de corist în diverse programe Rai. - Antrenor vocal al diferitelor personaje ale spectacolului - Muzician absolvent al Conservatorului „Niccolo’ Piccinni” din Bari

A debutat ca cântăreț profesionist la Festivalul Internațional Valle d'Itria în 1999, sub îndrumarea lui Sergio Segalini, în cadrul festivalului de muzică dedicat lui Kurt Weill, iar în aceeași perioadă a lucrat ca soprană în corul Petruzzelli. Teatrul din Bari. În 2002, ea și-a făcut debutul într-un sit-com de 36 de episoade alături de Fabio și Mingo (Striscia la Notizia) ca co-protagonistă actriță și cântăreață. De mulți ani lucrează la pregătirea vocală a actorilor de televiziune și teatru și a cântăreților de operă, pop și muzical. Elevii săi au participat la diferite spectacole naționale, printre care „Prieteni” de Maria De Filippi, „Julieta și Romeo” de Riccardo Cocciante, „Îți las o melodie” de Antonella Clerici și „Io Canto” de Roberto Cenci. El participă mereu ca cântăreț la programul de televiziune „David di Donatello” de la Rai Uno din 2005 până în 2009 interpretând marile hituri ale lui Ennio Morricone cu orchestra RAI, dirijată de maestrul Federico Capranica. A curatat artiști precum Enzo Iacchetti în „IL VIZIETTO” cu Marco Columbro, Simona Samarelli binecunoscută interpretă italiană, Moise protagonistul „10 COMENDAMENTI: IL MUSICAL”.

TEHNICA DECENVIRAL IDA Etapele susținute de „Vocal Personal Trainer” Ida Decenvirale (soprano și pian acompaniator) sunt unice în acest fel. Specializată în acustică, datorită cursului de doi ani urmat la Conservatorul de Muzică din Bari, „N. Piccinni”, absolventă în canto de operă, folosește tehnica rusă pentru a rezolva probleme tehnice de vocalitate. După 15 ani de cercetări, asupra principiilor științifice ale foneticii și acusticii „express of the vox humana”, și un studiu profund asupra marii tradiții culturale a cântului italian și a tehnicii rusești extrem de eficiente, grație diplomei de canto obținute la „ Niccolò Piccinni”, împreună cu prof. Ekaterina Koltcheva, oferă cântăreților, actorilor, interpreților (bellerini-cântăreți) și vorbitorilor de radio și televiziune, răspunsuri adevărate, concrete și clare, permițându-le cântăreților să-și ”utilizeze vocile, fără a deghiza sau imita, și fiind ei înșiși, punând la dispoziție experiența ei personală ca cântăreață-actriță. Mai mult, Ida Decenvirale are o grijă atentă și detaliată a intonației ca instrumentist, iar aceasta cade pe o analiză detaliată a „frazei muzicale” și a „Frazei”, care însoțește mereu atât cântăreții, cât și instrumentiștii, și fără de care devine imposibil de realizat. muzica buna. Datorită cursurilor de tehnică vocală și interpretare, au urmat maeștrii Sergio Bertocchi, Antonella Muscente, Sergio Segalini, Paolo Ruggiero și mulți alți mari artiști. Etapele vizează cântarea spontană, vocea plină și liberă, conștientizarea „suportului” diafragmatic, în căutarea unui vibrato moale și variabil, în funcție de stilurile abordate, urmărește înțelegerea importanței apneei, adică moment inclus. inspiratia si expiratia, momentul in care abdomenul inferior se pune in miscare, umfland burta, si se pregatesc sa sustina sunetul care trebuie intonat si ofera o orientare care nu este niciodata invaziva, ci bazata pe cele mai noi si avansate tehnici de cercetare, pe sunet, pe respirație și pe cuvânt, prin alegerea unui repertoriu, întotdeauna adecvat și sensibilității și nevoii vocale a cuiva.

Acest nou mod de a te raporta la tehnica vocală respectă întotdeauna calitățile vocale, talentul, personalitatea, temperamentul, aspirațiile și sensibilitățile fiecărui cântăreț și actor. În plus, acest tip de tehnică vă permite să aplicați aceleași principii de respirație și sprijin atât pentru cântul de operă, cât și pentru cântul modern, cu singura și substanțială diferență că, în timp ce pentru cântul de operă, se va folosi o deschidere continuă a cavității bucale. si omogen care sa permita cantaretului sa dozeze trecerea respiratiei, printr-o inclinatie deosebita a palatului moale, pentru cantatul modern, va fi substantial reducerea deschiderii cavitatii bucale si gestionarea fonetica, cu o articulare a sunet, prin cavitatea bucală, mai detaliat. Toate acestea fără a depune cel mai mic efort și folosind doar aportul mușchilor abdominali, tipic școlii rusești care prevede participarea „corpului total”, pentru a face producția, traseul și emisia de aer cât mai naturale. Tehnica rusă se pretează foarte bine „dulcis in fundo” rafinatei interpretări italiene care poate îndeplini o dublă funcție și în domeniul muzical american, care în orice caz s-a adresat mereu și lucrează pentru a-l emula pe cel italian.

Imagine WhatsApp 2022-02-17 la 14.16.41.jpeg
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Instagram
bottom of page